Konkurs: Podaj swoje ulubione cytaty o miłości i przyjaźni


 
Aby wziąć udział w konkursie należy:
1. Odpowiedzieć na zadanie konkursowe.
2. Zapoznać się z regulaminem.

ZADANIE KONKURSOWE
Podaj  swoje dwa ulubione cytaty, po jednym o miłości i przyjaźni. Wybór uzasadnij w max. 3 zdaniach.

Regulamin:
1. Organizatorem konkursu jest autorka bloga "Zapatrzona w książki".
2. Konkurs trwa od 2017.05.15 r. do 2017.05.22 r. (do godziny 20.00).
3. Wyniki zostaną ogłoszone na blogu do dziesięciu dni roboczych od zakończenia konkursu.
4. Zwycięzca jest zobowiązany wysłać maila z danymi adresowymi na adres konkursyb@o2.pl w ciągu trzech dni od momentu ogłoszenia wyników. Po tym terminie nastąpi wybór nowego zwycięzcy.
5. Sponsorem nagrody jest: Wydawnictwo Videograf
6. Aby wziąć udział w konkursie należy pod tym postem pozostawić odpowiedz na zadanie konkursowe.
7. W konkursie mogą wziąć udział jedynie osoby posiadające adres korespondencyjny w Polsce.
8. Do zdobycia jest książka, której fundatorem jest wymienione wyżej wydawnictwo, a wartość nagrody jest równoznaczna z kwotą znajdującą się na jej okładce. Nagrodę wysyła wydawnictwo!
9. Zwycięzcą konkursu zostanie osoba, której wypowiedz najbardziej przypadnie do gustu autorce bloga "Zapatrzona w książki”.
10. Prawo do składania reklamacji w zakresie niezgodności przeprowadzenia konkursu z Regulaminem, służy każdemu uczestnikowi w ciągu trzech dni od daty wyłonienia jego laureatów. Należy je zgłaszać w formie e-maila na adres: konkursyb@o2.pl.


POWODZENIA!

21 komentarze:

  1. Zdecydowanie fragment z 1 Listu na Koryntiant. Dlaczego? Kojarzy mi się i przypomina mi się przecudny dzień w moim życiu- ślub z mężem na którym ksiądz właśnie ten fragment pięknie recytował ❤
    Miłość cierpliwa jest,
    łaskawa jest.
    Miłość nie zazdrości,
    nie szuka poklasku,
    nie unosi się pychą;
    nie dopuszcza się bezwstydu,
    nie szuka swego,
    nie unosi się gniewem,
    nie pamięta złego;
    nie cieszy się z niesprawiedliwości,
    lecz współweseli się z prawdą.
    Wszystko znosi,
    wszystkiemu wierzy,
    we wszystkim pokłada nadzieję,
    wszystko przetrzyma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A o przyjaźni to cytat z KUBUSIA PUCHATKA:
      "Przyjacielu, jeśli będzie ci dane żyć sto lat, to ja chciałby żyć sto lat minus jeden dzień, abym nie musiał żyć ani jednego dnia bez ciebie."
      Przyjaźń Kubusia i a Prosiaczka jest wyjątkowa :) Kocham tą książkę do dziś i czytam moim dzieciom właśnie dlatego,że piękne nauki są w niej ❤

      Usuń
    2. Jeju, jak ja kocham ten cytat o miłości. Jest przecudowny. :) A przed oczami mam scenę z filmu "szkoła uczuć". (Bardzo polecam. :))

      Usuń
  2. Tylko ten co prawdziwie kocha moze docenić sile milosci , a bez niej to zycie by nie miło sensu wiec mimo ze milosc przynosi niekiedy łzy warto kochac i dla milosci zyc

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój ulubiony cytat o miłości z książki Cecelii Ahern "P.S. Kocham Cię" - taka prawdziwa, silna miłość to piękne uczucie, przetrwa nawet śmierć ukochanej osoby, warto jej doświadczyć, niżby w ogóle miało się nie kochać.
    "Podobno nic nie trwa wiecznie, ale ja mocno wierzę w to, że czasami miłość trwa nawet wtedy, kiedy ukochana osoba odejdzie."

    Natomiast autora cytatu o przyjaźni niestety nie znam, kiedyś przeszukałam chyba cały Internet i nic, może ktoś z Was go zna? Cytat ten ujmuje istotę przyjaźni prawdziwej, że po przeczytaniu go nic już nie trzeba dodawać.
    "Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto przyjdzie do Ciebie w środku nocy, gdy płaczesz. To ktoś, kto nie żądając wyjaśnień, pomoże Ci zakopać zwłoki, gdy popełnisz zbrodnię, kto pójdzie na koniec świata, by wyciągnąć Cię z więzienia. To ktoś, kto uderzy Cię w twarz, gdy spanikujesz. Ktoś, kto cieszy się Twoim szczęściem. Ktoś, kto jest przy Tobie, nawet gdy jest gdzieś daleko. Przyjaciel to ktoś taki, komu możesz spojrzeć w oczy i już wszystko wiesz. Tylko przyjaźń można nazwać miłością po grób."

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój ulubiony cytat pochodzi o miłości pochodzi z książki "Imperium burz" - „Kocham cię – mówił, całując ją, a każde słowo, cenniejsze niż szlachetny kamień, wpadało do jej serca i duszy. - I mogę dać ci wszystko. I nie potrzebuję czasu. Nawet gdy ten świat stanie się tylko szeptem pyłu wśród gwiazd, nadal będę cię kochać.”. Uwielbiam go, ponieważ pokazuje, że miłość potrafi pokonać wszystkie przeciwności. Miłość to rzecz najcenniejsza na świecie, bezcenna i sprawia, że nasze życie jest lepsze. Miłość sprawia, że wierzymy w lepsze jutro, w lepsze ja.

    Natomiast cytat o przyjaźni pochodzi z nielubianej przeze mnie lektury,a mianowicie z "Małego księcia" - "Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają jak latać." Dlatego go lubię? Ponieważ niejeden raz w ten sposób, cytując te słowa, dziękowałam swoim przyjaciółkom, które były dla mnie właśnie jak te anioły, które mi pomagały przypomnieć sobie jak latać. Mam szczęście, że mam przy sobie takie anioły i ten cytat idealnie to obrazuje. Bo przyjaciele od tego miedzy innymi są - żeby wesprzeć, użyczyć swoich skrzydeł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój ulóbiony cytat o przyjaśni to taki nie ten kto z Tobą tańczy nie ten kto z Tobą się smieje lecz ten kto z Tobą płacze jest Twoim prawdziwym przyjacielem.Nie wiem kto to napisałam to jak byłam dzieckiem koleżanka wpisała mi do pamiętnika .Ten cytat mi się podoba bo uważam że potym szczególnie można poznać że komuś na nas zalezy jesli umie nam współczuć a łzy są prawdziwą oznaką prosto z serca .A drugim ulubionym cytatem o miłości jest .Miarą w miłośći jest miłość bez miary .Sw. Franciszek salezy .To jest mój ulubiony cytat poniwasz uważam że prawdziwa miłość jest wieczna nie można jej zmierzyć to jest cos najcenniejszego co nie da sie odmierzyć i to uczucie jest bez miary czyli trwa wiecznie jesli jest prawdziwe .

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój ulóbiony cytat o przyjaśni to taki nie ten kto z Tobą tańczy nie ten kto z Tobą się smieje lecz ten kto z Tobą płacze jest Twoim prawdziwym przyjacielem.Nie wiem kto to napisałam to jak byłam dzieckiem koleżanka wpisała mi do pamiętnika .Ten cytat mi się podoba bo uważam że potym szczególnie można poznać że komuś na nas zalezy jesli umie nam współczuć a łzy są prawdziwą oznaką prosto z serca .A drugim ulubionym cytatem o miłości jest .Miarą w miłośći jest miłość bez miary .Sw. Franciszek salezy .To jest mój ulubiony cytat poniwasz uważam że prawdziwa miłość jest wieczna nie można jej zmierzyć to jest cos najcenniejszego co nie da sie odmierzyć i to uczucie jest bez miary czyli trwa wiecznie jesli jest prawdziwe .

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój ulubiony cytat o miłości:
    ''Miłość nie polega na wzajemnym wpatrywaniu się w siebie,
    ale wspólnym patrzeniu w tym samym kierunku.'' - Antoine de Saint-Exupery
    To krótki cytat, ale za to bardzo wartościowy. Ukazuje nam na czym tak naprawdę polega miłość, co jest ważniejsze we wzajemnych relacjach. I rzeczywiście tak jest, bo to właśnie wspólne patrzenie w tym samym kierunku jest podstawą do udanego związku i prawdziwej miłości.
    Mój ulubiony cytat o przyjaźni:
    ''Prawdziwym przyjacielem jest ten, dzięki któremu staję się lepszy.'' - Jan Paweł II
    To jedno zdanie opisuje prawdziwego przyjaciela, bo czyż tak właśnie nie powinna wyglądać przyjaźń? Warto otaczać się ludźmi wartościowymi, którzy mają pozytywny wpływ na nasze życie. Nie jest przyjacielem ten, który ciągnie nas na dno za sobą, który nas demotywuje. A Ten, dzięki któremu jesteśmy lepsi, który jest dla nas wsparciem, motywacją i podporą.

    OdpowiedzUsuń
  8. O miłości: "Kochaj innych, tych, którzy ci zostali, i mów im to. Nie zwlekaj. To jedyna rzecz, której śmierć może nas nauczyć, że nie ma nic piękniejszego jak miłość" Eric Emmanuel Schmidt.
    Ten cytat mówi o każdym rodzaju miłości do mamy, taty, dziadków, dzieci, małżonka. Swoją wymową bardzo przypomina wiersz ks. Jana Twardowskiego "Spieszmy się kochać ludzi...". Na pewno wielu z nas żaluje, że nie można już powiedzieć swoim bliskim jak wiele dla nas znaczyli.
    O przyjaźni: "Przyjaciel to ktoś, kto rozumie twoją przeszłość, wierzy w twoja przyszłość i akceptuje ciebie takim jakim jests" Fryderyk Nitzsche.
    Prawdą jest, że często dokonujemy w życiu różnych wyborów, jednym one odpowiadają innym nie. Przyjaciel to taka osoba, która powie "słuchaj, źle robisz", ale i tak mimo wszystko będzie przy Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cytat o miłości "Nie wierz swym oczom szepnął wiatr, Jeśli kochasz, sercem patrz".
    Jest to fragment z utworu "Kasi Sobczyk – Mały książę". Moja mama od zawsze właśnie ten cytat nosiła w portfelu. Jak byłam mała nigdy nie rozumiałam, o co w nim chodzi. Na pytanie, co to oznacza mama mówiła - Jak dorośniesz zrozumiesz. Tak też się stało, potrzebowałam dużo czasu, żeby zrozumieć, że wzrok potrafi oszukiwać, bo to, co pozornie wydaje się piękne, wewnątrz nie ma nic do zaoferowania. Dzięki mamie przyjęłam ten cytat i teraz ja się nim kieruję.
    Cytat o przyjaźni: "Widzę, że oboje czytamy te same książki. Czyż można sobie wymarzyć lepszy początek dozgonnej przyjaźni?"
    Ten cytat pochodzi z książki "Pałac północy - Carlosa Riza Zafona". W myśl tego cytatu poznałam swojego chłopaka. Spotkaliśmy się na studiach, na urodziny mojej przyjaciółki kupił jej książkę, która jej nie przypadła do gustu, a ja się w niej zakochałam. Rozmawialiśmy bardzo długo na jej temat, po czym on pożyczył mi następne części. Tak krok po kroku strona po stronie zrodziło się nasze uczucie, które trwa do dziś.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje najpiękniejsze cytaty
    Kiedy mówisz o miłości, mów szeptem. Wiliam Szekspir
    Kubusiu, jak się pisze MIŁOŚĆ? Prosiaczku, MIŁOŚĆ się nie pisze, MIŁOŚĆ się czuje. / Alan Alexander Milne, Kubuś Puchatek/
    Nie wiem, dlaczego ludzie mówią, że cuda się nie zdarzają. Przecież ty mi się zdarzyłaś./ Piotra Adamczyk, Dom tęsknot/
    Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku. / Antoine de Saint-Exupery, Mały książę
    – A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? – spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. – Co wtedy?
    – Nic wielkiego. – zapewnił go Puchatek. – Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.
    Co to znaczy kochać mężczyznę? To znaczy kochać go na przekór sobie, na przekór niemu, na przekór całemu światu. To znaczy kochać go w sposób, na który nikt nie ma wpływu. Kocham twoje pragnienia, a nawet awersje, kocham ból, jaki mi zadajesz, ból, którego nie odczuwam jako bólu, ból, o którym od razu zapominam, który nie pozostawia śladów. Kochać to znaczy mieć tę wytrzymałość, która pozwala przechodzić przez wszystkie stany, od cierpienia do radości, z tą samą intensywnością. /Éric-Emmanuel Schmitt, Małe zbrodnie małżeńskie
    Piękniejszych nie znam. Zawierają one tak sugestywnie istotę miłości, że nie trzeba ich nawet uzasadniać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie bój się ponownie zakochać. Otwórz swe serce i podążaj tam, dokąd Cię ono wiedzie... i pamiętaj, fruń do księżyca... P.S. Zawsze będę Cię Kochał...
    Cecelia Ahern – PS Kocham Cię

    Przyjaźń jest czymś kruchym i delikatnym niczym porcelana, jakże przecież cenna. Nie zawsze przebiega bez starć, drobnych potyczek czy słownych przepychanek. Najważniejsze jednak, by się w tym wszystkim nie zagubić i mimo nieporozumień trwać w tym pięknym związku. więcej
    Gabriela Gargaś – Jutra może nie być

    OdpowiedzUsuń
  13. "Przypomniała sobie swoje cierpienie po jego śmierci, długie samotne noce, wyciąganie ręki każdego ranka po przebudzeniu, bo przez całe lata spodziewała się, że go tam znajdzie, i bardzo powoli przyzwyczajała się do myśli, że ta strona łózka już zawsze będzie pusta. Chwile, kiedy widziała coś zabawnego i odwracała głowę, żeby się tym z nim podzielić, a potem stwierdzała wstrząśnięta, że go przy niej nie ma. Najgorsze chwile, kiedy siedząc samotnie przy śniadaniu, uświadamiała sobie, że zapomniała błękit jego oczu i brzmienie śmiechu, że podobnie jak dźwięk skrzypiec Jema, zblakły one w dali, w której giną wspomnienia." Przede wszystkim cytat pochodzi z mojej ulubionej książki "Mechaniczna księżniczka" Cassandry Clare. Obrazuje nasze wielkie przywiązanie do drugiej osoby i codzienność pełną wspomnień. O miłości, która mimo śmierci nadal istnieje.
    "-Nieźle, nieźle!
    -Wyglądam świetnie, a nie nieźle.
    -Buty masz do bani. No i ta twoja gęba."
    Kolejna moja ulubiona książka, czyli "Złodziejka książek" Markusa Zusaka. Wiadomo, że na myśl o tej książce od razu się łezka w oku kręci, a ten cytat kojarzy mi się bardzo z moją przyjaźnią, czyli wiecznym przekomarzaniem i robieniem sobie nawzajem żartów, a i tak wiemy, że możemy sobie ufać i polegać na sobie.
    I na koniec chciałabym dodać bardzo ważny dla mnie cytat, który również ma duży związek z tematem.
    "Każdy powinien umierać w czyichś ramionach." "Miasto niebiańskiego ognia" Cassandra Clare.

    OdpowiedzUsuń
  14. "Ludzi nie kocha się za to, że są doskonali, tylko pomimo to, że tacy nie są."
    Jodi Picoult "Bez mojej zgody"

    "Prawdziwymi przyjaciółmi są ci, którzy nigdy nie opuszczają naszego serca, nawet jeśli na chwilę znikną z naszego życia. Po latach rozłąki bez trudu na nowo podejmujemy przerwaną znajomość. Nawet jeśli umrą, w naszych sercach na zawsze pozostaną żywi."
    Jack Canfield "Balsam dla duszy kobiety"

    Wybrałam właśnie te cytaty, ponieważ są szczere i niosą ze sobą piękne przesłanie. Prawdziwa miłość, tak jak i przyjaźń, nie umierają nigdy. Mimo niedoskonałości, czasu, odległości - jeśli ktoś jest dla nas ważny, takim też pozostanie, bez względu na wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  15. Moim ulubionym cytatem o miłości jest taki, który głosi, że miłość to przyjaźń z odrobina namiętności. W 100% zgadzam się z run, ponieważ nasza druga połówka powinna być jednocześnie nasza miłoscia i najlepszym przyjacielem.

    "Przyjaźń jest jak Słońce. Czasami ja coś przysłoni, lecz nigdy nie gaśnie". Wraz z moja przyjaciólka mamy ten cytat umieszczony na koszulkach. Zawsze pamiętamy o tym, że jak kiedyś się pokłócimy to za jakiś czas słońce znowu wyjdzie zza chmur I to jest piękne w przyjaźni.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie, nie! Kochać to nie jest wątpić o sobie i o drugich, ani czuć się gardzoną, zdradzoną(...).Kochać to ufać i w dwa serca naraz spoglądać jak w czyste zwierciadła, razem iść drogą długą i czystą, a u jej końca móc dwa swe imiona wypisać złotem przywiązania niezłomnego i zwyciężonych wspólnie postrachów życia.

    Przyjaciel to ktoś, kto potrafi uśmiechem twój dzień rozjaśnić gdy inni potrzebują tysiąca słów!

    Te cytaty są piekne, uwielbiam je!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam się podpisać.
      Bernadeta Rohda ��

      Usuń

Drogi Czytelniku!

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony po sobie ślad. Pamiętaj, proszę, o podpisie - lubię wiedzieć z kim mam przyjemność dyskutować. ;)

Pozdrawiam!