[PRZEDPREMIEROWO] Walcz o marzenia

 
Ich losy zaczęły się łączyć w niewidzialny splot, który powstał z samotności i pragnień silniejszych niż największy strach. Silniejszych niż los i jego niesprawiedliwe koleje. [s. 159]

Marzysz? Na pewno tak. Każdy z nas o czymś marzy i chce, by to się spełniło. Chcemy rzeczy małych i dużych, czegoś poważnego, a czasem po prostu pragniemy rzeczy prostych, przynoszących radość, ale niestety trudnych do spełnienia. Jednak jeśli czegoś bardzo się chce i do tego dąży...

Kamil przeprowadza się do Warszawy, by zacząć tam studia, ale pragnie też nowego startu w nowym miejscu, nieprzypominającym mu na każdym kroku o tym, co było. Maja jest pełną energii, nieco zwariowaną dziewczyną, pragnącą chwytać każdą chwilę no i studiować. Spotkanie tych dwojga jest dość niecodzienne. Gdy Kamil wraca z imprezy, zauważa kopiącą i wyzywającą samochód  małą furiatkę. Oferuje jej pomoc, a kiedy dowiaduje się, co chce zrobić z pojazdem Maja zaczyna go intrygować. Zaczynają spędzać czas i się przyjaźnić, bo tylko na tyle pozwala Maja, zakazując Kamilowi zakochać się w niej.

To trzecia książka w dorobku pisarskim Agaty Czykierdy-Grabowskiej i muszę przyznać, że już na całego zdobyła moje serducho i umościła sobie w nim prywatny kącik. Na każdą jej książkę czekam z utęsknieniem i gdy już czytam, znika cała otaczająca mnie rzeczywistość – jestem tylko ja, bohaterowie i ich historia. Czy Wszystkie twoje marzenia są godne polecenia?

Wokół niej żyli ludzie, którzy też mieli swoje tajemnice i traumy, i walczyli z nimi każdego dnia. [s. 185]

Nawet jeśli bym chciała, nie mam się do czego przyczepić, ponieważ autorka ponownie napisała powieść, która od pierwszych do ostatnich stron intryguje i wzbudza całą gamę uczuć. To książka w pełni dopracowana, przemyślana, a co ważniejsze pomimo dużej dawki romantyczności realna. Bo autorce udało się połączyć poczucie humoru, wątku miłosnego i szarej rzeczywistości. Dzięki temu opowieść jest realna, zabawna i wzruszająca. W niej cały czas coś się dzieje, nigdy nie wiadomo jak postąpią bohaterowie, czym nas zaskoczą i jakie emocje akurat wzbudzą. Agata nie stwarza wydumanych problemów, nie przesadza z dramatyzmem czy też uczuciami bohaterów, wszystko jest podane w odpowiednich proporcjach i ze sobą pięknie współgra.

Autorka chciała, by Kamil rozkochał w sobie czytelniczki i według mnie udało jej się stworzyć bohatera, który zdobędzie serca czytelniczek szturmem – moje zdobył całkowicie. Kocham go za to, że pomimo wszystko jest taki wyluzowany, naturalny i realny. Uwielbiam go za podejście do kobiet, jego wyrozumiałość, cierpliwość i zrozumienie, kreatywność, i uwielbienie do słownych utarczek. Maja z kolei zachwyca  swoim podejściem do życia, chęcią czerpania z niego jak najwięcej, wiarą w spełnienie marzeń i siłą, by walczyć. Oboje z miejsca dają się polubić, ale nie są idealni, mają rysy i tłamszą w sobie negatywne emocje. Co niektórzy zarzucali Dominikowi z Jak powietrze, że są z niego ciepłe kluchy, obawiam się, że znajdą się i tacy, którzy zarzucą to Kamilowi... Tylko czy fakt, że facet nie kreuje się na bad boya, tylko cechuje się troskliwością i opiekuńczością, musi go skreślić z listy idealnych mężczyzn? Czy właśnie nie tego oczekujemy od partnera?

Wszystkie twoje marzenia sprawiły, że na kilka godzin zapomniałam o otaczającym mnie świecie, wraz z bohaterami śmiałam się, płakałam i z determinacją pokonywałam kolejne przeszkody. Rewelacyjne połączenie humoru, romantyczności oraz realnego życia, które często zawodzi i zabiera wiarę w ludzi, ale daje również szansę na spełnienie marzeń. To opowieść o miłości, przyjaźni, zaufaniu, walce o marzenia, z lękami i obawami. Historia bawi, wzrusza i u mnie wywołała motylki w brzuchu, jestem nią oczarowana, zachwycona – Agata Czykierda-Grabowska ponownie mnie urzekła i myślę, że to nie był ostatni raz.

Gwarantuję, że pokochasz tę historię równie mocno, jak ja. Jej nie da się nie kochać, absorbuje i utrzymuje w swoich szponach do ostatniej kropki.

Koniec nie pyta o to, czy się w niego wierzy. On po prostu się pojawia i już nic nigdy nie jest takie samo. [s. 361]

Autor: Agata Czykierda - Grabowska
Tytuł: Wszystkie twoje marzenia
Wydawnictwo: OMGBooks
Data wydania: 2017-05-10
Kategoria: New Adlut
ISBN: 9788324038176
Liczba stron: 384
Ocena: 10/10

23 komentarze:

  1. Uwielbiam to ze ubierają moje myśli w słowa 😃 Kamil nie jest ciepłą klucha 😀 Dominik też nie był. 😁 kropka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam, żaden z nich nie jest ciepłą kluchą. ;)

      Usuń
  2. Nie mój gatunek , do tego nie czytałam pierwszej części , ale po Twojej recenzji może sie skuszę :) zreszta coraz bardziej mam ochotę przeczytać jakiś romans obyczajowym napisany przez Polska autorkę , mam nadzieje ze sie nie zawiodę ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest osobna historia więc można spokojnie czytać w dowolnej kolejności. ;)

      Usuń
  3. Bosz, rzucilabym się na te książkę od razu gdyby nie fakt, że mam problem z imieniem Kamil xD masakra! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo polskie czy ktoś z Twojej rodziny ma tak na imię? xD

      Usuń
  4. Pięknie opisałaś swoje wrażenie z lektury ,,Wszystkie twoje marzenia''. Widać, że wywołuje spore emocje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się bardzo ciekawa powieść :D Od dawna "czaję się" na prozę tej Autorki, może nowa książka będzie impulsem, by sięgnąć po nią...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też mam problem z imieniem Kamil ale mam nadzieję, że ta ksiazka to zmieni. Już Ty dobrze wiesz jak bardzo chcę ją przeczytać 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem. I dobrze, bo to TRZEBA przeczytać. <3

      Usuń
  7. Świetna recenzja, bardzo zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie moje klimaty ale recenzja wspaniała :)
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  9. O wydaje się być bardzo dobra książka. Teraz tylko trzeba czekać na jej premierę. mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Maksymalna nota przyznana książce, to natychmiast wzmaga moją czujność, aby nie ominąć tak satysfakcjonującej lektury. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  11. Czuję, że to książka idealna dla mnie, chętnie się o tym przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. 10/10 to wysoka ocena :) Myślę, że się skuszę, zwłaszcza, że nie czytałam pierwszej książki tej autorki, więc może nadrobię tą :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna okładka, świetna recenzja - nie pozostaje mi nic innego, jak zapoznać się z tą książką 😊
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi poprzednia książka autorki nie spodobała się, więc nie wiem, czy sięgnę po tą.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pamiętam wersję blogową, więc na pewno przeczytam "Wszystkie twoje marzenia" :)
    My fairy book world

    OdpowiedzUsuń
  16. Intryguje mnie ta powieść, zwłaszcza, że czytałam "Jak powietrze" i mi się podobała, oraz ze względu na przecudowną okładkę!! <3

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony po sobie ślad. Pamiętaj, proszę, o podpisie - lubię wiedzieć z kim mam przyjemność dyskutować. ;)

Pozdrawiam!