13 blogerek książkowych - 13 cytatów z "Ugly Love"


Już 13 kwietnia swoją polską premierę będzie miała kolejna książka Colleen Hoover – Ugly Love. Tytuł, który pokazuje, że miłość ma wiele twarzy i nie zawsze jest piękna i słodka, bo potrafi też być... brudna. W sieci już pojawiają się opinie, kuszą i wywołują zazdrość wśród czytelników, bo ktoś już czytał i poznał historię Tate oraz Milesa... A żeby zachęcić tych jeszcze niezdecydowanych i pognębić wzbudzić jeszcze większą ciekawość u tych niecierpliwie oczekujących wraz z dwunastoma innymi blogerkami przedstawiam nasze ulubione cytaty z książki. Ciekawi co nas zauroczyło lub rozbawiło?

Miłość nie zawsze jest piękna, Tate. Czasami przez lata masz nadzieję, że okaże się czymś innym. Czymś lepszym. A potem, zanim się spostrzeżesz, wracasz do punktu wyjścia i zostajesz z niczym.


Brudna miłość staje się całym tobą. Pochłania cię. Przez nią nienawidzisz wszystkiego. Przez nią myślisz, że czysta miłość nie była tego warta. Gdyby nie ona, nigdy byś tego nie poczuł Nigdy nie poczułbyś tego brudu. I dlatego się poddajesz. Poddajesz się na całego. Nie chcesz już nigdy kochać, bo żaden rodzaj miłości nie jest wart tego, by znów przeżywać brudną miłość.


Chciałabym powiedzieć, że mam złamane serce, ale to chyba nieprawda. W każdym razie nie sądzę, żeby tak było. Właściwie to nie wiem, bo nie mam już serca. Zostawiłam je przed jego mieszkaniem tego dnia, kiedy się z nim pożegnałam.


Powiedziałem ci teraz tylko małą część, ale cała moja przeszłość należy teraz do ciebie. Powiem ci, co tylko zechcesz. Ale pod jednym warunkiem: musisz mi obiecać, że będę mógł stać się twoją przyszłością.


Kiedy życie daje ci cytryny, upewnij się, że wiesz, w czyje oczy wycisnąć z nich sok.


Dzieje się ze mną coś dziwnego. Przeszywa mnie dreszcz. Nie cierpię tego uczucia, bo wiem, co to znaczy. To znaczy, że moje ciało zaczyna reagować na bliskość Milesa.
Mam nadzieję, że przynajmniej głowa zachowa zdrowy rozsądek

 
- Nie mam nic przeciwko temu, żebyś piła moje soki, Tate.


Patrzę na niego w milczeniu, pozwalając, by trzymał mnie za rękę, aż wreszcie cichnie, nieruchomieje i przestaje płakać. Wysuwam wtedy dłoń z jego uścisku, ale pozostaję przy nim jeszcze kilka minut. Nawet we śnie wygląda tak, jakby wciąż cierpiał. Brwi ma zmarszczone, a oddech przerywany, nie może się uspokoić. Po raz pierwszy zauważam niewyraźną, mniej więcej dziesięciocentymetrową bliznę, która biegnie przez niemal całą długość jego szczęki i kończy się jakieś pięć centymetrów od ust. Mam dziwną ochotę przesunąć po niej palcem. Zamiast tego sięgam do jego włosów. Są krótkie po bokach, nieco dłuższe na czubku głowy. To idealna mieszanka brązu i koloru blond. Gładzę go po nich, chociaż na to nie zasłużył.


- Jeśli wda się zakażenie i umrzesz, wszystkiego się wyprę. 
- Jeśli wda się zakażenie i umrę, będę zbyt martwy, żeby cię winić.


- Miles - mówię z uśmiechem. - Patrzysz na mnie tak, jakbyś bujał w obłokach.
Kręci głową.
- Ja nie bujam w obłokach, Tate, ja się zabujałem w tobie.


Uśmiecham się, rozbawiona grą, którą ze sobą prowadzimy.
On też się uśmiecha.
On.
Też.
Się.
Uśmiecha.
Przenosi wzrok na drogę, ale uśmiech błąka się na jego ustach jeszcze przez kilka chwil. Wiem to, bo nie mogę się przestać w niego wpatrywać. Najchętniej zrobiłabym mu teraz zdjęcie, żeby ten uśmiech utrwalić, lecz to wyglądałoby dziwacznie.


Wiem, że myśl o skonfrontowaniu się z twoją przeszłością cię przeraża. Przeraża każdego człowieka. Ale czasami nie robimy tego dla siebie. Robimy to dla ludzi, których kochamy bardziej niż siebie.


Całymi miesiącami zakładałam, że może po prostu przerasta go to, co się dzieje między nami, i potrzebuje czasu. Teraz jednak jest to już jasne. To nie jego.
To mnie.
Mnie przerasta to, co się dzieje między nami.


Ugly Love można już zamawiać przedpremierowo!

Post promocyjny powstał w ramach akcji Book Tour Wydawnictwa Otwarte 

Inne posty promocyjne:
13 powodów do zakochania się w "Ugly Love"
 

13 komentarze:

  1. Świetnie się to zestawienie prezentuje! :D Kurcze, wszędzie widzę Ugly Love, może i ja po tę powieść sięgnę :)
    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Po lekturze najbardziej zapadł mi w pamięć ten cytat o cytrynach ;) Jest świetny.
    Pozdrawiam :)
    Kochamy Książki

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że równie dobra co Hopeless <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz jeszcze bardziej chcę to przeczytać! :)


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż miło było powspominać :) Cytat Weroniki, best of the best :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha, dokładnie to samo chciałam napisać :D

      Usuń
  6. Oj, co prawda to prawda - emocji przy tej lekturze jest sporo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam za sobą trzy powieści Hoover i jeszcze ani razu nie zachwyciła mnie tak, aby podczas lektury zaparło mi dech w piersiach. Wspaniale byłoby, aby w końcu "Ugly Love" wywołało we mnie takie odczucia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne cytaty, podoba mi się te wskazany przez Angelikę z Lustra Rzeczywistości, ale ten o cytrynach warto również pamiętać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooooo <3 Nie czytałam polskiej wersji, mimo że ją posiadam, także miło wiedzieć, jak brzmią oryginalne w naszym ojczystym języku. Pozostaję jednak przy swoim. Colleen Hoover jest jedną z autorek, których dzieła chcę czytać po angielsku, bo brzmi to wszystko jakoś tak naturalniej. Plus - polskie wersje są strasznie ugrzecznione. :/
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  10. To najlepsza książka Colleen Hoover i jedna z najlepszych przeze mnie przeczytanych w 2016 roku. A cytaty prezentują się świetnie 😊❤

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony po sobie ślad. Pamiętaj, proszę, o podpisie - lubię wiedzieć z kim mam przyjemność dyskutować. ;)

Pozdrawiam!