Podążyć drogą przeznaczenia

„To dziwne, ale zwykle, gdy jesteśmy czemuś winni, zwalamy tę winę na innych, natomiast gdy nie jesteśmy, oskarżamy innych”. [1]


Życie nie jest łatwe, zwłaszcza gdy po wielkich zmianach ci na którym nam zależy odtrącają nas i porzucają. Bo jesteśmy inni, a przecież niektórych zmian nie da się cofnąć chociaż bardzo by się tego pragnęło, ponadto inny nie znaczy gorszy… Trudno jest poradzić sobie z odrzuceniem i zacząć ufać na nowo innym chociaż na to zasługują, nie łatwo jest być świadomą myśli, że kochane przez nas osoby uważają, że je zawiedliśmy.

Della była kiedyś normalnym człowiekiem niewierzącym w istnienie istot nadnaturalnych, jednak kiedy sama w skutek nieszczęśliwego przypadku przemienia się w wampira musi zmienić swoje poglądy. Trafia do Wodospadów Cienia, szkoły dla osób paranormalnych, gdzie w końcu zaprzyjaźnia się z Kylie oraz Mirandą. Odnajduje też cel w życiu, pragnie dołączyć do JBF i zostać agentką, tak jak Burnett, który jest też komendantem szkoły. Chce pomagać i łapać złe nadnaturalne istoty, które zagrażają nie tylko im, ale i zwykłym ludziom. Między czasie stara się ogarnąć też jakoś życie prywatne, co niestety jest równie trudne jak złapanie mordercy…

Po tym jak skończyłam Wybraną o zmroku – ostatni tom Wodospadów cienia – było mi przykro, że to już koniec przygód Kylie, ale no pocieszenie miałam fakt, że już za chwilę dopadnę Odrodzoną – pierwszą część Spin - off’u Wodospadów - i bliżej poznam losy wampirzycy Delli a co za tym idę wrócę do moich ulubieńców, chociaż chwilami.

Obawiałam się tego czy Hunter dobrze robi ciągnąc wątek szkoły, ale z drugiej strony miałam świadomość, że prym będzie wiodła już inna postać a Della i jej historia ogromnie mnie ciekawiły od samego początku. No i przyznać muszę iż Hunter wykonała kawał dobrej roboty gdyż fabuła może nie zaskakuje niczym nowym, ale wciąga, ciekawi, wzbudza napięcie, lekki strach oraz bawi. Czyli jest dobrze a nawet bardzo dobrze, autorka dba by cały czas coś się działo i nie wiało nudą, ponownie spotkałam duchy (i tutaj muszę wspomnieć, że Hunter znakomicie zbudowała napięcie grozy i wraz z Dellą przechodziły mnie ciarki i dreszcze lęku gdy pojawiały się duchy – było inaczej niż przy Kylie), było morderstwo, wątek romansowy, problemy rodzinne oraz nieprzewidziane sprawy odnośnie nowych faktów o wampirach. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że tak naprawdę to dopiero początek.

Lubię Dellę, pomimo tego, że stara pozorować się na osobę zimną, nie potrzebującą przyjaciół i odpychającą wszystkich, pomimo, że wstydzi się swoich słabości i okazywania uczuć, pomimo, że bywa wredna i bezkompromisowa nie da się nie darzyć ją sympatią. Bo w rzeczywistości to tylko pozory i uwielbia swoje przyjaciółki, pragnie akceptacji i wiary w jej umiejętności. Potrafi pomóc i nie daruje nikomu kto skrzywdzi jej najbliższych, po prostu nie jest wylewna w okazywaniu uczuć i cechuje się ogromną ostrożnością. Podoba mi się w niej jej buntownicza natura, potrafi walczyć o swoje. Oczywiście interesujące są też inne postacie, te już znane oraz całkiem nowe.

Odrodzona okazała się powieścią godną poświęconego jej czasu, Hunter od pierwszych stron wciąga w wir wydarzeń i trzyma czytelnika w niepewności do samego końca i nawet wtedy nie udziela odpowiedzi na wszystkie nagromadzone pytania. Na to przyjdzie mi poczekać. Łatwo przyszło mi się zżyć z główną bohaterką i wraz z nią przeżywać momenty dobre i złe, a w niektórych chwilach wręcz wczuć się w jej położenie (oczywiście mam na myśli emocje). Książkę czyta się szybko i przyjemnie, nie brak w niej akcji, uczuć oraz poczucia humoru. Już nie mogę doczekać się kolejnego tomu.

Po zmroku jest niezwykle udanym spin off’em Wodospadów Cienia. Fani serii oraz autorki, niezależnie od wieku z całą pewnością się nie zawiodą ponieważ to po części nadal ci sami bohaterowie, ale zupełnie inna absorbująca historia. Polecam serdecznie.

[1]C.C. Hunter, Odrodzona, s. 258
Autor: C. C. Hunter
Tytuł: Odrodzona
Wydawnictwo: Feeria Young
Data wydania: 2015-10-07
Kategoria: fantastyka, paranormal romance
ISBN: -
Liczba stron: 424

Wodospady Cienia: Po zmroku:
Odrodzona | Sternal | Unspoken

9 komentarze:

  1. Jeszcze nie poznałam twórczości tej Autorki. Będę .i siadam nadrobić zaległości, choć nie jestem przekonana do wampirów...
    Pozdrawiam Justyna z  książkomiłościmoja.blogspot

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze żadnej książki autorki, ale ta już czeka na półce :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszyscy tak namawiają na to dzieło, może w końcu się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Twórczości autorki jeszcze nie znam, ale recenzja jest zachęcająca a i tematyka książki bardzo ciekawa. :) Pozdrawiam Patrycja z http://bookaholicx.blogspot.com/ :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Najpierw muszę skończyć serię Wodospadów Cienia, a potem ewentualnie pomyślę o powyższej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej serii, więc jakoś szczególnie już mnie nie kusi. Poza tym mam w świadomości kąśliwe uwagi Agi ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy już w dalekiej przyszłości skończę przygodę z Wodospadami, z pewnością wezmę się za spin-off. Bo z tego co kojarzę, Dellę polubiłam po pierwszym tomie, właśnie z tymi cechami, że była taka zimna, bezkompromisowa i twarda, tak strasznie wzbudziła moją sympatię. Trochę przypominała mi mnie samą, także być może nawet ta nowa seria spodoba mi się bardziej niż same Wodospady. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony po sobie ślad. Pamiętaj, proszę, o podpisie - lubię wiedzieć z kim mam przyjemność dyskutować. ;)

Pozdrawiam!