Komu ufać?



            „Zaufanie jest czymś ulotnym - łatwo je stracić, dużo trudniej odzyskać. Nie można go kupić. Możemy oczekiwać wzajemności tylko wtedy, gdy ofiarujemy ją komuś za darmo.”*

            Przygoda rozpoczęta w dość niecodziennej sytuacji rozkręca się coraz bardziej. Różne kraje, niebezpieczne sytuacje oraz tajemnice i zagadki. Porwania, zamachy i pościgi. Bierzesz udział w czymś poważnymi niebezpiecznym, to już nie jest zabawa. Musisz okazać się szybszy i sprytniejszy od całej reszty. Wszak czeka cię bogactwo i potęga!

            Czternastoletnia Amy i jej młodszy brat Dan udają się właśnie do Japonii. Pech chciał, że zostają przechytrzeni przez jednych ze swoich konkurentów. Próbują znaleźć sposób, by jednak mimo wszystko dotrzeć do celu i móc kontynuować poszukiwania kolejnej wskazówki. Jest to niestety bardzo trudne, gdy nie ma się pieniędzy. Niespodziewanie bohaterowie mogą otrzymać pomoc od wuja Alistaira Oh, który również jest ich przeciwnikiem. Chce on jednak z nimi współpracować. Rodzeństwo stoi przed trudną decyzją, a właściwie decyzjami, bo o tym czy zaufać rodzinie będą musieli postanowić nie raz, a dwa razy. Jaki będzie finał podróży do Kraju Kwitnącej Wiśni?

            To już trzecia część serii „39 wskazówek”, która jest tworzona przez różnych pisarzy. Początkowo zamysł ten wydawał mi się trochę niebezpieczny i miałam pewne obawy odnośnie kontynuacji, ale też z ciekawością jej wypatrywałam. Bałam się, że wyjdzie taki misz-masz i nic nie będzie ze sobą współgrać, ale zarazem pociągała mnie niepewność tego, co spotkam w kolejnych tomach. Inny autor równa się odmienny styl pisania i punkt widzenia. Teraz gdy mam już za sobą trzecią część, z czystym sumieniem mogę zapewnić, że wszystko jest w najlepszym porządku. Całość wydaje się spójna i wszystko ze sobą współgra.

            Co prawda każda część opowiada o czymś innym, ale ma związek z tym, co już się działo. Każdy kolejny autor musi więc znać poprzednie dzieje, by to co teraz tworzy, miało sens. Zadaniem wszystkich twórców jest rozwinięcie fabuły oraz rozbudowanie postaci tak, aby byli ludzcy i wiarygodni. To co przeżywają w jakiś sposób ich zmienia i trzeba to uchwycić. I jak na razie widać, że to się udaje. Podoba mi się właśnie ta różnorodność bohaterów, którzy razem tworzą dziwną, ale bardzo interesującą mieszankę. Tworzą coś innego oraz z każdą częścią ciekawszego. W tym tomie naprawdę wiele się dzieje i ani chwili nie nudziłam się w trakcie czytania.

            Niemalże od samego początku dałam się porwać historii i wraz z rodzeństwem łamałam głowę nad odnalezieniem kolejnej wskazówki. Książka jest pełna niespodziewanych zwrotów akcji, przygód oraz ciekawych dialogów. Pośmiałam się, były nawet momenty, w których przeżyłam chwile strachu, niepewności, rozczarowania czy też niedowierzania. Na brak wrażeń z pewnością nie mogłam narzekać i coś mi się wydaje, że będzie ich jeszcze więcej. I prawdę mówiąc nie mogę się już doczekać kolejnych przygód Amy i Dana.

            „Złodziej miecza” to bardzo udana kontynuacja, która nie nudzi ani przez chwilę. Czyta się ją szybko i przyjemnie. Można tylko żałować, że ma tak mało stron, bo gdy zaczyna się ją czytać ani się obejrzysz i już przesuwasz wzrokiem po ostatnich zdaniach. Czasem jest zabawnie, czasem smutno, poważnie i niebezpiecznie. Serdecznie polecam wszystkie dotąd wydane tomy.

TEKST STANOWI OFICJALNĄ RECENZJĘ DLA PORTALU Secretum
 

*str. 46
Autor: Peter Lerangis
Tytuł: Złodziej miecza
Wydawnictwo: Initium
Rok wydania: grudzień 2012
Liczba stron: 176

39 wskazówek:
Labirynt kości|Fałszywa nuta|Złodziej miecza|Sekret grobowca

9 komentarze:

  1. cytat bardzo mi się podoba, chociaż wolałabym zacząć od pierwszej części, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się zainteresować pierwszą częścią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam jeszcze o tym. Ze względu, że nie jest to pierwszy tom tej serii, nie zagłębiałam się zbytnio w recenzję. Kto wie? Może w przyszłości to przeczytam? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy książka by mi się spodobała, ale jeśli kiedyś nadarzy się taka okazja to może po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka zapowiedziałaś ciekawie, niestety nawet nie rozpoczęłam tej serii, nie wiem kiedy to sie stanie ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszy mnie , ze Ci się spodobała i czyta się dobrze, bo książka do mnie idzie :) Mam nadzieję, że będe miała podobne wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mimo, że pierwszy tom nie bardzo mi się podobał, to muszę powiedzieć, że sam pomysł na serię i jej koncepcja bardzo mnie zaciekawiły. Dlatego z chęcią sięgnę także i po tę części. Najpierw tylko nadgonię zaległości z drugim tomem :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz słyszę o tej serii, ciekawy pomysł ale ja sobie daruję. W tym roku postanowiłam bardziej rozsądnie gospodarować gotówką :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony po sobie ślad. Pamiętaj, proszę, o podpisie - lubię wiedzieć z kim mam przyjemność dyskutować. ;)

Pozdrawiam!