„Zawiłości miłości” - Dorota Gellner

„Są losu różne drogi i różnych dróg rozstaje.
Ktoś kogoś gdzieś spotyka i ktoś się z kimś rozstaje.
Są losy ciut zawiłe i losu zawiłości.
I różne są uczucia i różne są miłości."*

            O miłości napisano mnóstwo książek i omówiono ją na wszystkie możliwe sposoby, ale nadal powstają książki, wiersze i opowiadania, które zachwycają miej lub bardziej. Często zastanawiamy się jak wyrazić uczucie do drugiej osoby, wiadomo są kwiaty, kolacja, czekoladki, spacer wśród gwiazd, a czemu nie książka o miłości?

            „Zawiłości miłości”  autorstwa Doroty Gellner to zbiór dwudziestu dwóch opowiadań o miłości szczęśliwej i nieszczęśliwej, poważnej i wesołej, wiecznie trwającej i tej krótkotrwałej... Bohaterowie tych powieści to zwykli ludzie - kucharz, szklarz, listonosz, sprzątaczka, praczka... Można by tak wymieniać bez końca. To z nimi piszemy listy, pomagamy prać, sprzątać roznosić listy. Przeżywamy wzloty i upadki. Odkrywamy na nowo te motyle w brzuchu ten błysk w oku...

Ostatnio coraz częściej sięgam po literaturę dla młodszego czytelnika i zanurzam się w ten dziecięcy świat fantazji. Po ten zbiór wierszy miałam ochotę sięgnąć od momentu wydania i gdy udało mi się zdobyć je od razu zabrałam się za czytanie poprzedzone przejrzeniem zawartości i zachwytami nad wydaniem. Jest piękne! Graficy naprawdę się postarali, śliczna czerwona okładka do tego twarda co uwielbiam i romantyczny obrazek. Po otwarciu napotykamy miejsce na dedykację i tu muszę wspomnieć, że ta książeczka jest świetnym prezentem dla dziecka, ale i drugiej połówki jeśli tylko lubi czytać i pomysłowe prezenty - mnie by to ujęło, uwielbiam takie prezenty. Dalej zaś jest tylko lepiej. Każdy wiersz  jest opatrzone ładnym tytułem i odpowiednim rysunkiem, który zawsze jest kolorowy i przyciągający oko. Wiersze są pisane grubą czcionką co dziecku ułatwi z pewnością czytanie, są pisane językiem prostym i nieskomplikowanym. Wydaje mi się, że czasem rymy są niedopracowane jednak można na to przymknąć oko. 
Wierszyki są zabawne, urocze i chwytające za serce. Choć książeczkę czyta się bardzo szybko czytelnik przedłuża to jak tylko może aby jak najdłużej zostać w tym świecie miłości - czyta,  ogląda, zanurza się w marzenia...
            „Zawiłości miłości” to pozycja dla dzieci jak i dla dorosłych. Piękne wydanie, które zachwyca od pierwszego momentu. Jest to też świetny prezent o czym już wspominała. W sposób zabawny ukazują miłość, a dając ją komuś możemy ukazać nasze uczucie. Polecam!


TEKST STANOWI OFICJALNĄ RECENZJĘ DLA PORTALU nakapanie.pl



* cytat pochodzi z książki „Zawiłości miłości” D. Gellner
Autor: Dorota Gellner
Tytuł: Zawiłości miłości
Wydawnictwo: Wilga
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 48


17 komentarze:

  1. Miłe i kolorowe wydanie, fajne;D
    Lubię wszelakie książki o miłości, więc może kiedyś kupię pod pretekstem lektury dla młodszej siostry:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książeczkę mam i świetnie się bawimy z Patryczkiem podczas jej czytania:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Obrazki znajdujące się w tej książeczce urzekają swoim pięknym i starannym wykonaniem. Bardzo mi się podobają. Musze koniecznie rozejrzeć się za tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie się zapoznam z tą książeczką, cóż za śliczne ilustracje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uroczo się prezentuje ta książeczka. Z chęcią bym ją poczytała mojemu kuzynowi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje mi się, że już wyrosłam z takich książek :) Ale zachęciłaś mnie, więc bardzo możliwe, że po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam, Klaudia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Słodka i urocza pozycja. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. To chyba pozycja obowiązkowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka nie dla mnie, chociaż bardzo lubię opowiadania o miłości.

    OdpowiedzUsuń
  10. Urocza pozycja w rzeczywiście pięknym wydaniu :) bardzo chętnie przeczytam, jesli się na nią natknę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo urokliwa, rozejrzę się za nią :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajna, chociaż nie dla mnie to wiem komu mogę ją podarować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak jak napisała Miga, zgadzam się, że na prezent nadaje się wręcz świetnie, ale osobiście raczej nie dla mnie. Ale mimo wszystko postaram się przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książeczka wydaje się na prawdę urocza, a i samo wydanie jest rewelacyjne! Z chęcią nabędę tę pozycję przy najbliższej okazji. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Polecę tą książkę mojej kuzynce. Na pewno się jej spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  16. @ Jadźka - każdy pretekst jest dobry ;D
    @ kasandra_85 - właśnie Twoja recenzja mnie do niej przekonała ;D
    @ cyrysia - musisz, musisz. Z pewnością Ci się spodoba
    @ Bishoujo - też mnie użekły ;)
    @ Bellatriks - polecam kuzynowi oraz Tobie ;D
    @ Klaudia Karolina Klara - oj tam, w każdym jest dziecko ;)
    @ Ewa - właśnie tak bym ją opisała jednym zdaniem ;)
    @ Marcepankowa - też tak myślę ;)
    @ Scarlett - ;)
    @ tetis - polecam serdecznie ;)
    @ Blueberry - owocnego poszukiwania ;)
    @ Miqa - ;)
    @ Patrycja - a może jednak przypadnie Ci do gustu ;)
    @ Ola123 - miło mi, że Cie zachęciłam
    @ awiola - ;)
    @ Kasia - tak myślałam :D

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony po sobie ślad. Pamiętaj, proszę, o podpisie - lubię wiedzieć z kim mam przyjemność dyskutować. ;)

Pozdrawiam!