Ekspres polarny (reż. Robert Zemeckis)


            Każdy z nas miał kiedyś niezachwianą wiarę we wszystko, wróżki, zając wielkanocny, św. Mikołaj. Ta nasza pewność, radość gdy nadchodził czas spotkania ich. Z czasem co niektórzy tą wiarę tracą, zabiera ją nam dorosłość oraz brak wyobraźni. A co jeśli brak wiary sprawia, że zanika wszystko?

            „Ekspres polarny” to historia ośmioletniego chłopca, który przestaje wierzyć w tak ważną osobistość jaką jest św. Mikołaj. Wszystko jednak się zmienia gdy w Wigilię budzi go pociąg zatrzymujący się obok jego domu, okazuje się, że dojedzie nim na Biegun Północny. Początkowo niezbyt dowierza Konduktorowi, ale po namyśle wsiada do pociągu. I tak zaczyna się jego przygoda podczas, której pozna nowych przyjaciół, a także nauczy się kilku ważnych rzeczy. Co ważne spotka też Mikołaja ;).

            Z tego co wyczytałam film powstał na podstawie książeczki, która liczyła sobie zaledwie 29 stron. Reżyser musiał się napracować przy tworzeniu. I jak dla mnie to jest kawał dobrej roboty. Bajka uczy i bawi, brak tu jakiś scen przemocy, które teraz bardzo często się pojawiają. Jest tu przekaz o wybaczaniu, wierze, przyjaźni. Wszystko ładnie wplecione w fabułę. „Ekspres polarny ogląda się z ciekawością i przyjemnością. ;).

            Trochę krótko, ale obowiązki wzywają ;)

25 komentarze:

  1. Oglądałam ją i zrobiła na mnie wrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ten film mógłby mi się spodobać. Mam nadzieję, że będzie okazja go obejrzeć. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam ten film! jest genialny! W tym roku też go wyporzyczyłam :)
    Pozdrawiam cieplutko i wszystkim komentującym polecam Ekspress Polarny, w którym rolę konduktora gra Tom Hanks (oczywiście przerobiony na postac animowaną :P)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam i bardzo mi się spodobało :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skomentowałam już to na znalezione pod choinką :) Ale powtórzę, że mam ochotę to obejrzeć i przeczytać... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię tę bajkę - świetnie "zrobiona". :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ten film! Jest magiczny:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam ten film i również mi się podobał :) Bardzo przyjemnie się go ogląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Film oglądałam kilka lat temu i bardzo miło wspominam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam jako dziecko i wtedy mi się podobało, ale trudno mi stwierdzić jakbym odebrała ten film teraz ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam kiedyś o tym filmie, ale nie udało mi się go obejrzeć. Muszę to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurczę, ja lubię takie historie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham ten film, czy też bajkę:) Jest po prostu magiczna i skłania do myślenia. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny filmik! Oglądam go co święta już bodaj od dwóch lat:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja również widziałam ten film :)
    Nie wiedziałam, że jest na podstawie takiej króciutkiej książeczki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądałam,bardzo mi się podobał;) Dobra rozrywka.

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę go w końcu obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oglądałam, ale jakoś mnie nie porwało

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam. Nie jest to jednak mój ulubiony film. Ale na święta zamiast Kevina może być. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mogę obejrzeć, kto tam wie, kto wie... :_

    OdpowiedzUsuń
  21. To lektura akurat na Święta :)) Film chyba widziałam. A książkę może przeczytam przy okazji. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten film widziałam kilka razy i nadal mnie tak samo cieszy :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Tematyka odpowiednia do nadchodzących Świąt. Z chęcią obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam ten film! Dziękuję, że mi o nim przypomniałaś. Chyba go obejrzę:)))

    OdpowiedzUsuń
  25. @ Domi - ja już drugi czy trzeci raz go oglądałam ;)
    @ kasandra_85 - życzę miłego oglądania ;)
    @ taia - nie dziwie Ci się, bajka jest świetna
    @ Samash, Ewa, Isadora, Dosiak, Irytacja, Kornelia, Miravelle, Alannada, Natula, awiola - ;)
    @ Iliana - książeczkę też bym chętnie przeczytała ;)
    @ Catalina - może czas to sprawdzić ;)
    @ Karolka - koniecznie! ;)
    @ Patka - bawi, a zarazem uczy, takie właśnie powinny być bajki ;)
    @ podsluch - to jeszcze mi trochę do tego brakuje ;D
    @ miqaisonfire - też się zdziwiłam. Przypadkiem na tą informację trafiłam
    @ toska82 - polecam ;)
    @ Dusia - każdy ma inne gusta ;)
    @ KTOSIA - o wiesz, Kevina nie da się zastąpić ;P
    @ tetiisheri - też bym przeczytała tę książeczkę ;)
    @ Izuś - ależ proszę! ;*

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony po sobie ślad. Pamiętaj, proszę, o podpisie - lubię wiedzieć z kim mam przyjemność dyskutować. ;)

Pozdrawiam!